torsdag 30 juni 2011

Mamma ringde aldrig...

...på min födelsedag.


Pioner var mammas favoritblommor! Den här bilden har hon tagit.





















Och hur skulle hon kunna det? Telefonsamtal från "andra sidan" är ju inte direkt vanliga. En födelsedag, utan mamma! Min födelsedag utan mamma... Vi brukar inte fira min födelsedag alla gånger på den rätta dagen, eftersom min mamma ofta har varit i Grekland när jag fyller, men hon har alltid ringt mig. Dessutom tidigt på morgonen, ibland för tidigt... Jag kunde inte ana att den lilla detaljen skulle kännas så jobbigt. Firandet har vi sen haft i Grekland när vi har träffats där. I år blir det inte så heller...


Mormor har hur mysigt som helst! Fotograf Mamma





















Trots det tråkiga som har hänt med min mamma så är jag lyckligt lottad. Jag har en ung mormor på 78 år som är som en mamma för mig!  Hon ringde självklart och skickade födelsedagskort och hade även uppvaktat mig innan.


Jag är evigt tacksam att jag har henne!

3 kommentarer:

  1. Cattis Jansson30 juni 2011 23:56

    Fina ord! De får mig att fundera på de små tingen och företeelserna i livet som faktiskt berikar det! Tänkvärt! :)

    SvaraRadera
  2. Och du är viktig för mig bästa madde

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva att det va jag kram kusin Erica

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥