söndag 5 juni 2011

Vackert och inbjudande...

har min barndomsvän i sitt hem!


Den här fina hinken har Sias mamma målat!





















Idag har vi varit hos en kär gammal barndomsvän till mig. Hon bor tillsammans med sin sambo och sina två underbara döttrar, i en villa, utanför Eskilstuna några hundra meter ifrån Mälaren. De är mitt uppe i ett stort utbyggnadsprojekt och de får så jättefint!


I hallen har de en bäddsoffa som vi får prova nästa gång vi är på besök!





















Huset var från början ganska litet och hade ett gästhus som var byggt i en vinkel. Nu har det byggt ihop de två husen och får ett stort, ljust och fint hus. Jag blev förälskad i den fina tapeten som de har i sin nya stora hall. I hallen får både bäddsoffa och en datorhörna plats.


Jag tycker att den här tapeten är underbar!



















På trappan in till huset välkomnades vi inte bara av familjen som bor där, utan även av fina pelargoner i en handmålad hink och jätte söta stenugglor. Det skapar verkligen en inbjudande entré och är såå fint!


Även ugglorna på drivveden har Sias mamma målat. Hon är så duktigt!


















Vi har haft en jätte härlig dag, i ett varmt och välkomnande hem!

Tack för en underbar dag!

/ Kramiz Madeleine

1 kommentar:

  1. Hej! :)

    Ååå vilken fin soffa!!! Jag är själv på jakt efter en kökssoffa. Men har inte hittat Min soffa. Men förhoppningsvis hittar jag den i sommar på alla loppisar som jag med stor sannolikhet kommer att besöka, hihihi. ;)
    Kram Madde

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥