fredag 24 juni 2011

Midsommar + blommor

= svensk sommar för mig!

Nu är det endast en nejlika som är utslagen, men snart blommar det för fullt!

















Idag är det midsommarafton och i år inträffar den dessutom på min födelsedag! Längre tillbaka så var midsommarafton alltid den 23 juni och min födelsedag alltid på midsommardagen, men sen ändrade man så att midsommarafton alltid är på en fredag. Så ibland sammanfaller min födelsedag och midsommarafton och det är ju alltid lite extra trevligt!


Inte mina favoritblommor, men de symboliserar sommar för mig!


















Vädret är enligt tradition regn, moln och sol om vart annat! I veckor innan midsommar spekulerar tidningarna på hur vädret ska vara och det är också det stora samtalsämnet. Jag tror att vädret är så här nyckfullt för att det vet att det kommer att vara hur trevligt som helst trots dåligt väder. För midsommarafton behöver inte ha ett vackert väder att luta sig emot, utan kan stå rakryggad även i hällregn!


Den här hängpelargonen har vi haft i många år! Älskar den djupröda färgen!


















Jag önskar er alla en helt underbar midsommar!

Länge leve midsommaren!

1 kommentar:

  1. Grattis på bemärkelsedagen gumman, hoppas ni får en trevlig afton i Vintrosa. Kramar från hela familjen Högberg/Bergman

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥