lördag 4 juni 2011

Liten men naggade god...

...är vår uteplats tycker jag!


Dynlådan blir en praktisk sittbänk, där även barnen ligger och vilar ibland!


















Nu i helgen åkte jag för att hitta nya dynor till stolar som var riktigt solblekta. Jag hittade inga som jag föll för, så jag fick åka hem utan. Då provade jag att vända på dem och vips så var de som nya igen!


Fönstrena hittade vi på vinden och används flitigt varma sommardagar!


















Till den stora dynlådan som Johan byggde för många år sen köpte jag i alla fall två dynor och så fick jag äntligen fram de fina kuddarna som jag köpte på Village för flera år sen. Jag tycker att de gör sig så bra till den gula väggen. Bordet har en inbyggd iläggsskiva så att det är enkelt att förlänga det när vi får besök. Stolarna har vi haft sen vi flyttade in och är lite väl klumpiga, men ack så sköna.


Även fiaspelet hittade jag på Village för många år sen


















Fiapelet har vi också haft i många år och det brukar ofta locka till "spontanspelande". När det inte används så är det fint som dekoration.


Uteplatsen är byggd mot garagets långsida


















På den högra sidan, under garagefönstret, har jag tänkt att ha ett sideboard eller någon slags förvaringsmöbel. Jag har tänkt att Johan ska bygga den, men han väntar på en färdig ritning! Jag har inte riktigt kommit på vad det är jag vill ha... Tanken är att ha någon form av avlastningsbord när man grillar och en plats att duka upp buffé när man är många!


Har du någon idé vad jag skulle kunna ha under fönstret?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥