onsdag 22 juni 2011

Latte - livets dryck!

I alla fall för mig!

Ibland på helgen lyxar jag till det med en kaka  till min latte!


















Jag är en kaffelatteälskare av stora mått. Min första espressomaskin köpta jag 1999 för min första lön jag tjänade på Folksam. Jag formligen älskade den! Den var av märket Philips och gjorde den godaste latte man kunde tänka sig.

De höll i många år, men tillslut så hade den ändå gjort sitt. Då blev det dags att köpa en ny och jag tänkte att jag skulle hålla mig till en billig och enkel maskin och hittade en Krups. Billig var den och billigt smakade även kaffet... Så jag inhandlade återigen en ny! Den här gången en Isomac i rostfritt. Den var snygg och klassisk i sin formgivning och kaffet var det heller inget fel på.

Sen var det då dags att total renovera och bygga ut vårt lilla kök. Trots stora bänkytor, så kände jag att det skulle sitta fint med en platsbyggd kaffemaskin. Det var nämligen så att jag under alla dessa år alltid sagt att när det blir ett nytt kök, då ska jag ha en inbyggd kaffemaskin. Dessa ord hade förstås mest varit något som jag sagt, inte som jag hade tänkt verkställa...


Man kan se kaffemaskinensplacering i högskåpet


















När vi planerade köket lyckade jag få övriga familjen att välja bort frysen (den fick stå kvar i källaren) mot en kaffemaskin, Siemens TK76K572. När beslutet väl var taget kom ångesten! Tänk om jag inte skulle vara nöjd med den och om kaffet skulle smak skit.Inte var den så snygg heller, såg ut som vilken vitvara som helst. Vi hade dessutom dragit på oss en stor kostnad för denna vardagslyx.



Min Siemens TK76K572 ♥












Nu, nästan ett år senare, så kan jag bara säga att den är värd sin vikt i guld!

Det allra roligaste är att det inte bara är jag som använder den, utan Johan, som tidigare sällan druckit kaffe hemma, tar gärna sig en kopp och barnen dricker skummad mjölk med eller utan oboy!

2 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att det är värt det! Vill också ha, men har inte plats med en inbyggd :(

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar dig en riktigt skön SOMMAR ♥
    Kramar från Maria

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥