torsdag 23 juni 2011

Ett udda inlägg i min blogg!












Brukar inte blanda in mitt jobb på bloggen, men idag gör jag ett undantag... Jag jobbar på Folksam med att hjälpa människor att förebygga skador. Jag pratar inför grupper, deltar i olika projekt och jag gör olika aktiviter som engagerar människor och sprider kunskap. Dessutom så försöker jag att via media sprida goda saker lite längre.

Folksam har tillsammans med Svenska fotbollsförbundet tagit fram ett träningsprogram för att förebygga knäskador hos unga fotbollstjejer. Bakgrunden till det är att vi på Folksam har sett att en ung tjej löper tre gånger så stor risk att få en knäskada jämfört med en ung kille.

Dessutom så har vi över 100 tjejer i åldern 13 - 17, varje år som får en invaliditet på grund av sin knäskada. Nu har vi alltså tagit fram ett effektivt träningsprogram, Knäkontroll, för att minska dessa skador, som orsakar massor av lidande.

Så vi på Folksam har börjat sprida den här kunskapen tillsammans med Länsförbunden inom fotbollen. Mitt uppdrag är att ta hjälp av media för att sprida budskapet, för att nå ut till föräldrar, ledare och tränare. I går var jag i Finspång där Östergötlands fotbollsförbund hade anordnat fotbollsläger för flickor 12, 13 och 14.

Nedan kan du se resultatet.

Svt Östnytt Rätt övningar för att förebygga knäskador

Läs mer om Knäkontroll

Hjälp oss gärna att sprida information om Knäkontroll, så att unga fotbollsspelare slipper knäskador och allt lidande som det medför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥