måndag 13 juni 2011

Det ordnar sig...

...är en fras som jag har svårt att ta till mig!

Det ordnar sig nog...



















I min värld så ordnar sig inte mycket av sig själv, utan man får ordna själv. Jag tror nämligen att man själv måste fixa till det för sig om man vill vara säker på att det ska bli bra. Sen kan man ju få hjälp på vägen av turen/slumpen/högre makter/gud eller vad man nu vill kalla det, men till syvene och sist så tror jag att det mesta är upp till mig själv.

Därför kan jag bli så frustrerad när någon säger "Det ordnar sig" till mig, fast jag vet att det är i all välmening. Jag stör mig på att jag har så svårt att ta till mig det uttrycket för jag förstår att dessa människor bara vill trösta, peppa eller visa att de bryr sig och det borde ju kännas härligt och inte irriterande...

Så nu ska jag jobba med att fylla dessa tre ord, "Det ordnar sig", med positiva och sköna känslor som får mig att må bra!

1 kommentar:

  1. Tack för titten hos mig :) Så roligt att hitta nya bloggvänner. Ja det ordnar sig...ja det brukar nog halka ur min mun. Ja det kanske ordnar sig men som du säger något styr ju upp det hela eller hur. Har aldrig riktigt tänk så, men det är tänkvärt helt klart. Önskar dig en fin dag Kramar från Maria

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥