torsdag 2 juni 2011

Jag vill bo...

i en svamp annars får jag kramp!


Svampen i Örebro är ganska häftig!



















Näe, det vill jag nog inte... Idag har hela familjen ätit lunch på Svampen, som ligger ett stenkast från där vi bor. Trots att vi bor så nära så är det inte ofta vi är där. Till barnens glädje hade vi nu blivit dit bjudna av våra närmsta grannar, som tack för att de fått hjälp i vinter med snön.


Det finns bra information om hur Svampen växte upp



















Upp i Svampen finns förutom en restaurang/fik, så finns det ett aktivitetsrum där man kan få se hur vatten fungerar på olika sätt. Det finns en modellsluss, en toalett i genomskärning och en massa annat roligt för barnen att greja med.


58 meter hög tornar den upp på Norr


























Vi vill bli bättre på att ta oss ut och njuta av närmiljön. Det finns så oerhört mycket att upptäcka och se i Örebro med omnejd. Och då ska jag ha kameran i högsta hugg precis som idag!

Det här var bara början!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Härligt o pratas lite med dej i dag oxå! Kram <3 /Anna i lilla grå;)

    SvaraRadera
  2. Den åkte jag förbi när jag var i Örebro i veckan! Den är ju så häftig :)

    Du har helt rätt! Det finns så mycket fint i ens egen närmiljö att upptäcka. Man måste inte resa långt för att uppleva vackre eller roliga saker.

    Jag önskar dig en härlig fredag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥