tisdag 31 maj 2011

Morsdag utan mor...

...men tillsammans med min mormor ♥

Nu kan man hitta snittblommorna i trädgården!


























Oj, vad maj har gått fort förbi! Jag har inte hunnit med en bråkdel av vad jag har planerat, men vad gör det?! Jag tycker att livet känns lite lättare nu, i alla fall i det stora hela. Självklart är vissa dagar tunga och nattsvarta, men dessa dagar blir allt färre och är inte lika svarta som tidigare.

Men i söndags var det morsdag och jag hade blandade känslor den dagen... Jag och två av mina söner tillbringade helgen hos min älskade mormor och hon är som en mamma för mig. En stor del av min uppväxt har jag bott hos mormor och morfar, som jag kallat för mamma och pappa, och det är alltid härligt att "komma hem". Det kändes skönt att vara hos henne och att kunna fokusera på att gratulera henne, nu när mamma inte finns.


En rödros på morsdag ♥ 


















På vägen hem kom tankarna på mamma och saknade tog ett järngrepp kring mig. Om hon bara kunde komma tillbaka om än bara för en dag! Det finns så mycket jag skulle vilja säga henne och så mycket som vi planerat att göra... Jag är glad att vi bestämde att hon skulle få en askgrav, istället för att spridas i minneslund. Nu har vi en plats att gå till och inför morsdag blev den en röd ros på hennes grav.


Älskar den här fina ljusstaken!


























När jag kom hem blev jag själv firad! Jag fick en jättefin ljusstake som jag tittat ut hos Village de senaste veckorna och tipsat familjen om. Jag är verkligen glad åt den!

Tack Johan & barnen för finaste presenten och för att ni finns i mitt liv

2 kommentarer:

  1. Jag vet verkligen hur det känns! Dock har jag inte heller min mormor kvar, och åååh vad jag skulle ge för att få prata med dem igen!

    SvaraRadera
  2. Jag börjar gråta varje gång jag läser om din mamma. Och jag tycker det är skönt att det inte känns lika svart längre!

    Bra att familjen förstod vad du ville ha ;)

    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥