söndag 15 maj 2011

Äkta skönhet!


En helt underbar färg har den här magnolian!



















Att köpa en kamera på en måndag är ingen bra idé... Framförallt om man har ett jobb som innebär resor och övernattningar! Nu har jag iallafall kommit hem från två dagar i Stockholm och jag hann springa ut med kameran i högsta hugg för att fotografera några underbara magnolior ett par kvarter hemifrån.


Dessa magnolior liknar påskfjädrar



















Jag har inte ens öppnat manualen för kameran än, så jag är verkligen på "zooma och tryck" stadiet. Men jag har ju tiden framför mig att lära mig kameran. Direkt när jag kom hem stå stod jag för utmaning nummer 2, Adobe Photoshop Elements 9... Jag har inte alls jobbat i det programmet eller i något liknande, förutom att jag vid ett par enstaka tillfällen provat det. Elements är ju inte uppbyggt som Word eller Power Point precis...


Den här stora näckrosliknande nagnolian är också underbara!



















Jag har iallafall bestämt mig för att även lära mig Elements, så nu använder jag det för att spara ner bilderna i ett lite mera komprimerad form för webben. Jag vill lära mig att vattenstämpla mina foton också och det kanske får bli ett projekt i helgen.



















Jag har verkligen förälskat mig i magnolior!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥