söndag 1 maj 2011

Det blev orkidéer istället för magnolior idag...

En Phalaenopsis mini mark som Johan har köpt för många år sen




















Jag är så sugen på att fotografera! Min kamera Pentax Optio 555 har ganska många år på nacken nu. Det är en kompakt digitalakamera som är hyfsat smidig att ha med sig, men som ibland gör mig begränsad när jag fotograferar, framför allt ljuskänsligheten begränsar. Just nu använder jag den ganska flitigt i vardagen för att känna efter om jag ska skaffa mig en systemkamera istället.


En vanlig Phalaenopsis som jag fått av mamma



















Idag hade jag tänkt att gå ut och leta efter magnolior i min omgivning, eftersom jag är galet förälskad i blommorna. Fånga dem på bild och dela med mig här på min sida!

Vi har ingen magnoliga själva, än, men vi letar efter en. Vi vill ha en lila med blommor som till en början ser ut som påskfjädrar och så vill vi att det ska vara mera trädlikt. Många av de vi har tittat på har varit vita eller rosa och i buskform...


Blommorna är så fina på nära håll tycker jag!

























Nu blev det ingen magnoliapromenad idag, vädret har inte varit alltför inbjudande, med regn, kyla, blåst och några solglimtar däremellan. Så jag fick nöja mig med att betrakta mina orkidéer istället. Just nu är de flesta inne i en "vilopaus", men här kan du se några av de som blommar!

1 kommentar:

  1. Jätte vackra blommor och vad jag fattar så kan du konsten att vårda dom väl..
    Kul att följa din blogg.
    Ha det riktigt gott
    Kram B-M

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥