fredag 29 april 2011

När sorgen kommer direkt genom tvrutan...

Caroline af Ugglas, mammas favorit!












Ibland kommer sorgen smygande och andra gånger dyker den upp från ingenstans med buller och bång...

Idag kom sorgen genom tvrutan, direkt från Så ska det låta. Det var helt oväntat, och kom som ett slag i magen. Jag råkade hoppa in mitt i programmet, när Caroline af Ugglas uppträdde, med inlevelse och passion. Tankarna gick direkt till mamma, som skulle ha älskat det här avsnittet! Det var ett uppträdande som bara Caroline kan framföra och i vanliga fall hade jag blivit glad och upprymd, nu rann tårarna...


Melodifestivalen 2009 i läckra stövlar
















Snälla, snälla, var mammas självklara favorit i Melodifestivalen 2009. Jag gillade den också, men den var ändå inte min självklara favorit. Nu lyssnar jag på den igen med nya öron...

Snälla, snälla, snälla, snälla
Jag ber dig, snälla, snälla, snälla, snälla
Stanna kvar hos mig
För jag behöver ju dig

Helt plötsligt så har orden fått en helt ny innebörd... Hur ska man kunna hålla tårarna tillbaka när man hör den?

Behöver nog inte säga att jag saknar dig mamma ♥...

1 kommentar:

  1. tårarna rinner här med när man läser detta. Jag har aldrig gillat den låten men som du skriver så tar man till sig texten på ett annat sett nu. Kramar om.

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥