torsdag 28 april 2011

Ibland ser jag inte detaljerna...

Jag har köpt en present, som jag inte kunde motstå, till en 1-åring!





















När jag ska göra något, träna, fixa i trädgården, städa, ja vad som helst, så ser jag liksom helheten direkt. Det kan ju tyckas vara toppen, men för mig har det blivit lite av en belastning, för då blir ju allt så stort. Min man är precis tvärt om, han ser mest detaljer i allt...

Ta det här med städning till exempel. Jag ser hemmet som en helhet och då måste jag städa överallt för att bli nöjd. Det är ju ofta inte genomförbart och då kan det bli så att jag struntar i alltihop... Nu har jag blivit medveten om det här och då är det lättare att byta fokus och ta en detalj istället!

Jag är sugen på att återuppta ett av mina stora intressen som tonåring, fotografering. Då är man tvungen att fokusera på detaljerna för annars blir ju sällan bilderna bra. Man har någonting fult i bakgrunden som framträder, någonting skymmer objektet man fotar, någon raklinje lutar, ja detaljerna är viktiga när man fotar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥