tisdag 5 april 2011

Ny stylad och i fin outfit!

Förra lördagen tillbringade jag en hel dag sittande i ett iskallt tält på en ombekväm stol helt frivilligt! Galen eller idiot, ja jag förstår om du ruskar på huvudet... Men jag hade nämligen turen att bli uttagen till en stylingtävling, där fyra elever från Stylist- och Frisörprogrammet tog hand om mig och piffade till mig. Eller stylade mig och fixade en ny outfit, som man säger nuförtiden!


Dags för att kora vinnaren, som inte blev jag...















Först blev jag fotade som den gråa trista Madde som jag egentligen är. Sen blev jag ställde tjejerna hundra frågor! Den viktigaste var dock inför vilket tillfälle jag ville blir stylad. En jobbstil som passar både på möten och konferenser och som jag lätt kan piffa till, näe, styla om till en middag på kvällen.

Efter det fick jag hänga med in i Vågengallerian för att prova skor och jeans. Sen var det snabbt tillbaka, så att du kunde ta itu med hår och makeup.


Det behövdes två tjejer för att locka mitt hår!















När håret var lockat och ansiktet fått färg och lyster, kom stylisttjejerna tillbaka med min outfit.


Tunika, Esprit
 
Jeans, Esprit

Kavaj, MQ



 

Ett par fina Espadrillos med kilklack från Eurosko hade tjejerna valt också. Jag blev genast närmare en decimeter längre! Handlederna var fulla av armband och det här köpte jag faktiskt häromdagen!


Ett festarmband från Pearls for Girls!


Tyvärr så har jag knappt fått tag på några bilder på slutresultatet, men den här hittade jag på Vågens blogg!


Jag blir intervjuad på scenen


Jag hade en toppendag, trots kyla och träsmak i baken! Talesättet "Ska du vara fin, får du lida pin!" stämde in rätt så bra... Det här gör jag gärna om, men under lite mera bekväma förhållanden!

Ett stort tack till Malin och Nea för att ni såg till att anmäla mig!


3 kommentarer:

  1. det var ju ett perfekt avbrott i vardagen för dig. Plus att resultatet blev ju super bra.

    SvaraRadera
  2. JA! Och du var så snygg om vi bortser från makeupen och klänningen...

    SvaraRadera
  3. Blir galen på att mina bilder i bloggen som inte vill vara där jag vill ha dem... Nån som har tips?!?

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥