söndag 24 april 2011

Du fattas mig...

♥ Blommor till mamma ♥


























"Du fattas mig" är ännu en sådan där fras som etsat sig fast i min sinne. Det är ord som jag inte riktigt har tagit till mig förrän nu. Jag har liksom inte riktigt förstått innebörden av orden.

Idag har vi firat två av mina kusiner, den ena har fyllt 18 och den andra fyller 20 om ett par veckor. Det var kalas i solen och värmen, med mina nära och kära. En helt underbar dag, om det inte varit för den där frasen som dykt upp i mitt huvud, du fattas mig... Eller snarare du fattas oss! För vi är många som saknar dig och för oss blir aldrig livet som det varit innan. Det är inte på samma sätt längre, när mamma inte är finns.

Hon skulle ha varit med oss, pratat, fotat, och bara funnits där som den naturligaste saken i världen. Du fattas mig och ingenting kommer någonsin att bli sig likt, utan dig.

Idag kändes det inte som någonting var för givet, det kändes svårt att lämna kalaset. Jag ville verkligen säga hej då till alla som jag kände. Ville bevara minnet och känslan av den här dagen och det här kalaset, för ingenting är självklart och för evigt.

Du fattas mig, men jag är glad att jag är omgiven av nära och kära, släkt och vänner, som hjälper mig att komma vidare ♥

1 kommentar:

  1. jag förstår precis vad du menar, fast jag känner så för min morfar. Han fick inte vara med på mitt bröllop el träffa mina barn. Varje gång jag träffar mormor får man den dumma tanken att det kanske är sista gången vi ses. men bara för att hon är äldst behöver ju inte hon gå bort först. Man måste helt enkelt leva i nuet o göra det bästa av stunden. STOR kram till dig.

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥