söndag 15 maj 2011

Mässingsskylten är på plats ♥

En askgrav där man sätter snittblommor i vas


























Det blev ett besök vid mammas grav idag. Det är en jättefin plats vi har valt, där björkarna ramar in gravområdet, som ligger lite högt och där det blommar gullvivor och liljekonvaljer just nu. En plats som mamma skulle ha tyckt mycket om.


Jag tycker om den böjda formen på gravstenarna


















Nu har mässingsskylten kommit upp och det var så overkligt att se mammas namn på den. Vreden vällde upp i mig och jag vill bara slita ner skylten. Min mamma ska inte vara död, hon ska fotografera, gå långpromenader, måla porslin och träffa oss alla som älskar henne. Saknaden är så stor!


Ranunkel och Krysantemum Anastasia


























Vreden gick över lika plötsligt som den kom och där stod jag med en klump i halsen och tårar som rann ner för mina kinder. Återigen så kommer Caroline af Ugglas sångtext till mig:

Snälla, snälla, snälla, snälla
Jag ber dig, snälla, snälla, snälla, snälla
Stanna kvar hos mig
För jag behöver ju dig ♥

3 kommentarer:

  1. tårarna rinner när jag läser. Men en väldigt fin plats o sten har ni valt. >3

    SvaraRadera
  2. Tårarna kommer här också. kram

    SvaraRadera
  3. Ja Madde vem saknar inte maud????
    kram kent

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥