måndag 2 maj 2011

Jag undrar om detta kommer att funka...


Vallmon blommar i maj! Denna bild har min mamma tagit hemma hos sig.






















Nu har det gått några månader sen jag startade min blogg. Jag har även hunnit ha ett längre upphåll eftersom mamma hastigt insjuknade i cancer och sen inom en dryg månad dog. Då kom allting i skymundan och bloggen och jag låg nere...

För mig är min blogg både en teknisk utmaning och ett sätt att få dela med mig av min vardag i text och bild. Jag gillar att skapa saker i olika material, men oftast så får jag inte tiden att räcka till. Så en del av mitt bloggande är också ett skapande, att försöka få sidan snygg och inbjudande layout.

I flera veckor har jag funderat på, hur man får det där med en gilla-på-facebook-knapp, att fungera. En del av er kanske har lagt märke till att det funnits en och några har t o m använt den! Tyvärr så har den ju inte fungerat, men nu tror jag att jag löst problemet! Jag hittade nämligen en film på youtube, som var hur pedagogisk som helst. Så ni som en gång gillat, får göra om det och ni andra får gärna testa den!

Jag länkar filmen på hur jag gjorde, för det kanske är flera som är intresserade av tekniken...

http://www.youtube.com/watch?v=vYLph0n9CLU&feature=mfu_in_order&list=UL

Lycka till med tekniken!

1 kommentar:

  1. Kulatt följa din blogg , men ibland så hinner man inte kommentera , men jag ska kolla in på youttube o se om jag fattar vad du hittat.
    Ha det riktigt gott
    kram B-M

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥