söndag 8 maj 2011

Ibland har man flyt!


Isak väntar på att vi ska få flyga!




















Livets bergodalbana går vidare. Det känns som om dalarna är flera och djupare än bergen, men jag tror att det bara beror på att man förstorar det tråkiga och trista och förminskar vardagens glädjeämnen. Jag har bestämmt mig för att fokusera på glädjen och allt som gör att jag mår bra.

Den här helgen har jag varit på toppen av berget och det är så härligt! Solen har strålat och värmen har hittat tillbaka. Dessutom så har jag haft turen på min idag! Jag vann nämligen en helikopter uppstigning, för tre personer.


Örebros fina slott sett från ovan




















Det var Fastighetsbyrån Swedbank som hade ett "event" på Stortorget i fredags. Jag och en kollega gick dit för att se vad de gjorde och blev övertalade att fylla i en en frågelapp, där priset var en helikoptertur över Örebro. På kvällen ringde mobilen och jag fick veta att jag var en vinnare!


Inte varje dag man sitter i en helikopter!

























Så jag och två av mina grabbar fick ta en helikoptertur över Örebro på lördagen! Kul att se stan från ovan på riktigt nära håll. Under de åren jag hoppade fallskärm, så var det inte många gånger man åkte över Örebro och framför allt inte på så låg höjd.


Vårt hus, sett från ovan!

















Det här var en av alla roliga saker som har förgyllt min helg. Nu ska jag sikta på att hitta livets glädjeämnen, både stora och små!

2 kommentarer:

  1. De flygturen var precis vad du och familjen behövde. Skönt att höra att helgen varit bra, vi ses väl på öppet hus på Onsdag :)

    SvaraRadera
  2. Like a lot! Det var ni verkligen värda : ) Kram Anna

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥