tisdag 14 juni 2011

Sommartorp med vita knutar...

...har jag alltid drömt om!

En klassiskt sommartorp, rött med vita knutar och farstukvist


















Men med en villa med trädgård, visserligen liten, så inser till och med jag att vi inte fixar det. Som tur är så har vi vänner som har skaffat sig ett riktigt sommartorp. I helgen var vi på besök där och det var såå mysigt. Desstom så tittade jag på torpet genom min kamera den här gången och då såg jag så mycket med nya ögon!

Fin blomma vid trappan


























Precis som det ska vara i ett torp, så har det inte alla moderniteter. Här saknas både toa och dusch, men istället så finns världens gulligaste utedass.

Sötaste dasset ever!








































Det klassiska toahjärtat hänger på dörren, här med en vers!




Lite handtvätt efter toabesöket



Inne i torpet så finns både en kakelugn och en vedspis! Jag tycker att det är pricken över iet i ett sommartorp. Det skapar den där hemtrevliga atmosfären som ibland kan vara så svår att få till.


Finaste kakelugnen!


























Vedspisen funkar fint!


























Gamla kokböcker pryder vedspisen


























Så om jag någon gång överger villalivet, då ska jag också ha ett litet torp på landet!

1 kommentar:

  1. Så jättemysigt.....ja så kan jag tänka mig att ha det. Såg du på Äntligen Hemma igår? Dom renoverar ett litet torp...jättefint. Kramar Maria

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥