fredag 1 juli 2011

Ibland är livet extra svårt!

Ännu en pion som mamma fotograferat

De senaste dagarna har varit så jobbiga och svåra. Helt plötsligt känns det som att det var igår mamma lämnade oss. Återigen upplever jag den där förlamande känslan jag hade de sista dagarna mamma var i livet, när jag verkligen insåg att det aldrig skulle kunna sluta väl. Jag känner samma maktlöshet jag kände då, när jag inte kunde göra någonting och ilska av att veta att jag aldrig mer får träffa henne eller prata med henne igen. Aldrig någonsin...

Nu i sommar har jag en svår och stor utmaning framför mig. Vi ska nämligen till Grekland, där mamma och hennes sambo har hus sen dryga 10 år. Det blir första sommaren utan henne... När hon åkte därifrån sista gången så lämnade hon huset för att komma tillbaka några månader senare. De sista veckorna i hennes liv, ja även de sista dagarna pratade vi om resan i sommar till Grekland. Till dess skulle hon ju i alla fall vara frisk... Det var resan som höll hoppet uppe hos oss och vi pratade så mycket om den.


Klängrosor som mamma fotograferat i Grekland





















Jag försöker förbereda mig på att hon inte kommer att möta oss vid färja, att hon inte kommer att vara med oss vid stranden och att hennes plats kommer att stå tom. Jag lyckas tyvärr inte alls, utan tårarna kommer och jag känner mig ensam, liten och skör...

Saknar ♥

5 kommentarer:

  1. jag ryser i hela kroppen när jag läser din text, magen kniper o tårarna rinner. Jag förstår att du har en tuff resa framför dig, men jag tror inte du kommer ångra dig. På ett eller annat sätt kommer din fina mamma vara med er på resan. <3

    SvaraRadera
  2. Jag förstår av din beskrivning att huset i Grekland var viktigt för din mamma. Jag hoppas att det i framtiden blir en plats för dig att längta till för att för att minnas och även känna glädje över allt det som ni hade och fick uppleva tillsammans. Sedan kommer givetvis ändå sorgen och saknaden alltid finnas där och detta var du än är eller befinner dig. Sorgen blir med tiden mer uthärdlig och då blir också alla vackra och fina minnen mycket klarare, tydligare och viktiga för dig. Jag förstår om det känns jobbigt att tänka på resan till Grekland. Men jag tror och hoppas att du trots sorgen även får känna att många fina minnen framkallas när du väl är där.

    SvaraRadera
  3. Såg din text. Sänder dig mina tankar och en stor kram. Tänker på dig och er inför er resa. Kram anna

    SvaraRadera
  4. Jag blir otroligt berörd av din text och känner med dig!

    Stor kram från mig!

    SvaraRadera
  5. Ja du, det blir nog en jobbig resa men jag hoppas också att det kommer fram lite roliga och fina minnen som ni upplevt där tillsammans tidigare men det kanske är svårt så här tidigt efter hennes bortgång. Antar att det mesta kretsar kring att hon inte längre är med er. Fy vad livet är orättvist ibland, tänker på dig!

    Kram F

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥