tisdag 19 juli 2011

En perfekt dag för hemmaspa!

Igår hade stora tunga regnmoln lagt sig ovanför vårat hus. För oss gör det ju inte så mycket, vi har ju haft sol och 35 grader varmt i två veckor och det finns massor här hemma som behöver göras. Så jag tog tag i det viktigaste, mig själv!


Fötterna blir så härligt mjuka!



















Håret har blivit lite torrt och sprött, av sol och saltvatten, ansiktet känns orent, jag har börjat "ömsa" lite skin här och var, fötterna har blivit torra och hårdhudade. Ja, hela jag var behov av en uppfräschning! Det blev ett hemmaspa i badkaret, med värmande ansiktsmask, hårinpackning, kroppspeeling och en omgång med fotfilen.


Ansiktsmasken blir till en början jätte varm


Balsam som får sitta i håret efter tvätt!


























Sen var det bara att kleta in hela fötterna med ett tjocklager av fotkräm och på med ett par strumpor, så att fötterna får "marinera" ordentligt. De blev så mjuka och sköna! Denna sköna behandling avslutas med lite nagellack. Kroppen fick en rejäl insmorning av Multi purpose cream från Cosmopharna, som är en helt underbar kräm. Den fick jag i födelsedagspresent av bästa vännerna tillsammans med en kroppsbehandling på salong! Den ska jag boka om ett par veckor.


Härliga produkter tycker jag!


























Så ta dig tid att göra det du gillar och som får dig att må bra. Du behöver det och är värd det!

Kroppsvård för mig är balsam för själen!

5 kommentarer:

  1. Åh, det låter härligt!

    SvaraRadera
  2. Det är viktigt med hemmaspa och ta hand om sig själv, så bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  3. Helt rätt att ta hand om sig själv är A och O. kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Så klok du är som tar hand om dej på dethär sättet! Inspirerande med alla sköna krämer och tvålar!!
    Läser vidare att du har haft tråkigheter - säkert extra viktigt då att ta hand om sej!

    Allt gott önskar jag dej och tack för titten hos mej!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Mmm, SPA är det allra bästa! Hemmavarianten duger fint den med!

    Trevlig blogg du har! Återkommer!
    /Anna

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥