söndag 12 februari 2012

Lite pysselinspiration!


Igår var vi på barndop, då min kusins lilla Meja döptes och det var hur mysigt som helst! Mejas mamma är väldigt pysslig av sig (precis som jag en gång var, men som numera inte tar mig tid till...) och hade ordnat så fint på dopfikat.


Helt underbart söta tycker jag att Cattis pappersbarnvagnar är!


















En riktig vårdukning


























Vet inte om det här kallas scrapbooking eller papperskonst, men fint är det!


















Jag tänkte dela med mig av hennes fina doppyssel. Beskrivningen på vagnen kommer från panduro.se och du hittar den här.


Först viker du skjortan enl beskrivning & sen gör du nederdelen av en vikt
servett som du lägger i skjortans nederkant





















Servetterna som var vikta till dopklänningar består av två servetter. Den ena viker du till en skjorta och här hittar du den beskrivningen. Sen viker du den andra servetten tre gånger till en rektangel och lägger den under så att det blir en klänning av skjortan.


En uggletavla fick det bli till Meja från mig och min kusin Erica




















En sak som är så rolig med dop är att man får köpa och ge bort doppresenter! Än en gång har jag internetshoppat på barntavlor.se. Ni som har följt bloggen vet att jag tycker väldigt mycket om hennes fina tavlor.

Jag önskar er alla där ute en skön vecka!

8 kommentarer:

  1. Åh vad fint o se det på bild :)
    O tack så hjärtligt att ni kom o förgyllde vår dag o för den superfina tavlan till Meja. Helt i min smak.. Kramar

    SvaraRadera
  2. nu har vi varit in och tittat på bilderna som du tog på den fina dukningen av bordet.
    samt tavlan som ni köpte , jättefin.
    kramar från mormor och marita

    SvaraRadera
  3. Jag var här inne häromdagen och så g detta inlägg och tänkte kommentera men så dök något upp och jag blev avbruten så jag fick aldrig gjort det. SÅ kom jag på det nu att jag glömt det.

    Så otroligt fin dukning med fina pyssel. Otroligt gulligt! Jättekul också att se bild på tavlan. Det gör mig väldigt glad att du gillar mina tavlor. :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar dopdekoration, där ligger man verkligen i lä när det gäller pyssel ;) och så är allt så gulligt rosa.
    Vad duktig du är med motionen också och den där "appen" var verkligen fiffig man vill ju inte komma sist förstås - så då blir man pushad till att ta tag i träningen.....och lite socker kan du väl gott unna dig när du är så duktig, godismuffinsen lät inte helt fel om man säger så ;)
    Tack också för din rörande kommentar till mitt sista inlägg på bloggen - hade gärna gett dig en förklaring till mitt snabba avslut men jag hittar ingen emejl address till dig någonstans. Vill du höra ifrån mig så skicka bara en rad till: ulrika9696@hotmail.com

    Kram F (bbqvillage)

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt doppyssel och barnvagnarna var ju bara så bedårande!

    Sofias tavlor är så fina, vilken bra present!

    Tack Madde för din söta kommentar i min blogg, jag blir så glad! :-)

    SvaraRadera
  6. Jättefin dukning!! Min son ska döpas den 14/12 och jag hade tänkt göra sådana servetter. Vad för servetter använde du?

    /Maria

    SvaraRadera
  7. Vad fint du har gjort med dukning.. kan du ge mig instruktion hur gjorde du med servetten som en dopklänning för jag ska ha dop nästa månad..

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥