måndag 6 februari 2012

En utmaning...

...i motionsaktiviteter!

En månad har gått sen jag beslutade mig för att leva ett lite hälsosammare liv. Som hjälp på traven är vi några på jobbet som har en motionsutmaning. Via en app registrerar vi vår motion och får poäng, hur mycket beror på vilken motion vi utför och hur länge. Jag som har en liten tävlingsådra i mig, vill ju inte vara sist i den här utmaningen, utan jag ger mig ut i tid och otid för att samla lite poäng!


Här trivs jag bäst när jag motionerar! Men jag gör det hellre än bra...


Så efter bara drygt en månad så har motion och rörelse blivit någonting som jag inte kan eller vill vara utan! Matvanorna däremot går det trögt att förändra... Som jag skrev förra veckan så har jag ett jättestort sockerbehov. Det i kombination med att inte vara motiverad att ta tag i det gör att vågen "bara" visar -1 kg efter en månads träning. När jag tänker efter så är det inte så himla dåligt. Fortsätter det så här så kommer jag att ha den kropp jag vill till sommaren!

Fortare än så behöver det ju faktiskt inte gå!

4 kommentarer:

  1. Vilken bra app! En sådan skulle jag också behöva ha för att få igång intresset för motion :)
    -1 kg är ett jättebra resultat som inte är att förringa :)

    Kommer du att vara på B&B-mässan i år? I så fall vore det kul om du kom förbi och sade hej :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Du vet väl att muskler väger mer än fett. : ) Använd ett måttband istället för vågen, det visar mer. Vad är det gör app ni använder?

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Det är samma här - jag har också ett enormt sockerbehov! Älskar sötsaker och speciellt hembakt. Men jag försöker låta bli och jag började träna för ett år sedan. Nu kan jag inte sluta röra på mig, det blir som ett gift. Och då får (och kan) man unna sig ibland. :-)

    Och som sagt, muskler väger mer än fett!

    SvaraRadera
  4. Låter bra ja träning är en del av livet vilket fint skidspår kramis Sofia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥