måndag 30 januari 2012

Ibland är vägen krokig!


Just krokig är min hälsoväg just nu...

Min matvanor har till grunden blivit bättre, men jag har ett alldeles för stort sockerbehov. Jag vet att jag skulle behöva stålsätta mig och göra en sockeravvänjning, men jag saknar helt inspiration... Vi får väl se om det kan bli en lite fasta när det har lugnt ner sig lite på jobbet med alla tjänsteresor.


Ikväll var skidspåren fin, fina!


























Jag har hittat tillbaka till glädjen att röra mig och det är verkligen en fantastisk känsla när man har kommit in i det och det har blivit en vana! Jag varvar träningen mellan, pilatesboll, längdskidor, långfärdsskidskor, PowerWalks & stavgång och det är härligt.

Det är äkta vardagslyx att jobba på hemmaplan, så jag kan åka upp med barnen till Storstenshöjden för lite skidåkning!

3 kommentarer:

  1. Jag ska verkligen ta och köpa mig ett par längdskidor, har inte åkt sen jag var tolv men det är väl som att cykla ;) Vi har spår precis utanför dörren så det är verkligen perfekt motion soliga vinterdagar! Hoppas det ordnar sig med sockersuget det är bara bestämma en dag och köra på det går ju ganska fort över max 2 veckor tror jag!!!

    Kram F

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad mysigt med längdskidåkning : ) kram Sofia med både pizza och choklad i magen morrr veckan börjar bra ; ) kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att röra på sig och längdåkning har jag saknat nu när snön inte kommit. Men nu så kanske man kan få till det för nu ska jag snart ut och skotta. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥