söndag 15 januari 2012

Jag är på G!


Jag tycker att min väg till hälsa har börjat helt fantastiskt! Mitt första mål var att komma igång med vardagsmotionen och det har jag gått lysande. Stegräknaren peppar mig verkligen och de dagar som jag inte har nått upp till målet när dagen närmar sig sitt slut, har jag snörat på mig skorna och tagit en tur. Jag har verkligen fått energi av dessa PowerWalks!

Jag har dessutom kommit igång med lite mer än vardagsmotion! Ett par vänder på längdskidor & långfärdsskridskor har det också blivit. Jag känner att muskler både här och där är helt otränade, så nu har pilatesbollen kommit ur garderoben. Jösses vilken träningsvärk jag får av den. Kanske har även du en pilatesboll som ligger längst inne i garderoben? Testa den på nytt! På www.balansboll.nu hittar du massor av övningar.


Bildbevis att jag faktiskt varit på isen! Lånade lillkillens hjälm





















Kommande vecka tänker jag bygga på med att se över hur och vad jag äter. Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag bestämt mig för att inte följa någon diet, utan äta allt, men inte alltid. Det betyder att jag kommer att äta vanlig mat, men mindre portioner och större andel grönsaker, Tallriksmodell helt enkelt!


Dagens lunch blev strömming, mos & grönt. Tallriksmodell funkar alltid!

















Det kommer att bli en utmaning att göra denna förändring, eftersom jag reser en del med mitt jobb och det innebär att det även blir en hel del hotellnätter. Jag tycker att det alltid är svårare att göra bra matval när man inte själv lagar maten. Därför blir det desto viktigare för mig att se till att jag gör förändringar som fungerar i verkligen livet!

Jag önskar er alla en riktig bra vecka!

5 kommentarer:

  1. Yes det där låter finemang : ) varm kram och härligt med is det har vi inte på vättern i år! /Sofia

    SvaraRadera
  2. visst är det så härligt att börja röra på sig igen. Jag njuter i fulla drag,
    Ha en fin start på veckan!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är. Önskar dig god lycka i det fortsatta hälsoarbetet :) Visst är det härligt med träningsverk!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder från isutflykten : ) varm kram Sofia ha en fin lördag!

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥