lördag 14 januari 2012

Alldeles, alldeles underbart...



..är det att vara ute på ett par långfärdsskridskor när solen skiner och isen är spegelblank.

Helt spegelblankt & blå himmel!





















Jag fick mina långfärdsskridskor av min man för flera år sedan. De första åren åkte jag ganska mycket, men det två senaste vintrarna har vi haft så mycket snö, att det inte har gått att åka. Nu äntligen har iallafall vi fått is och dessutom en helt fantastisk sådan!


Det är hur mysigt som helst att åka mellan de små holmarna




















Lite latte och en macka är aldrig fel


























Det är inte svårt att åka långfärdsskridskor, men att åka bra och snyggt tycker jag är jättesvårt. Så när jag är ute så är det en Bambi på hal is, men det är så himla kul, så det gör ingenting!


Min man Johan provade även på att åka med segel




















Så ett tips till alla som inte har prövat långfärdsskridskor, gör det!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder! Det är inte så ofta man kan åka skridskor på en spegelblank is.
    Kika in hos mig, du har något där, men bara om du vill förstås:)))
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥