fredag 20 januari 2012

Att göra collage...

... har jag försökt med i Photoshop Elements 9, PSE 9,  under vintern. Det har inte varit enkelt och jag har inte blivit nöjd med resultatet. Sen provade jag Picasa 3, men fick inte till det där heller. Jag är ju en av de människor som är så otålig att jag inte har tid att lära utan vill kunna med en gång...

Bilder som får mig att längta efter sommaren!


























För några dagar sedan fick ett tips av Kia som har bloggen Melixa Design och det var att ladda ner programmet PhotoScape. Det är ett superenkelt program där man bland annat kan göra fina små collage. Jag gillar verkligen det programmet, för det är bara att köra direkt från början utan att man behöver lära sig och läsa en massa...


Det här är samma bilder som jag bloggade om häromdagen
men med en annan presentation!



























Så nu har jag exprimenterat hej vilt och det är jättekul. Så vill du göra fina collage utan att vara datorexpert, då kan jag rekommendera dig att prova PhotoScape! Däremot så har jag inte testat att redigera och piffa till några bilder där utan då håller jag mig till PSE 9.

Vad använder du för program för att göra collage?

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad fint du fick till det! Kul att jag kunde hjälpa till. : )
    Ang leksaker så kan jag rekomendera en tömning, kändes jätte skönt och hon sa inte ett ljud när hon kom hem.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Så fina collage! Bra med lite nya tips. Själv kör jag den enkla varianten i InDesign.
    Ha en bra start på veckan!
    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. hejsan nu har vi i östa läst denna blogg mycket bra skrivet... många kramar från oss

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Har laddat ner och ska pröva :)

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥