fredag 6 januari 2012

Många små, små förändringar...


...blir tillsammans en jättestor!

Jag tror inte på långa ihållande dieter som man skall genomgå, utan att det är de små saker som man förändrar i sin vardag som ger resultat. Sen kan det vara en hjälp på traven att genomgå en fastekur eller likande för att bryta ett mönster av dåliga vanor. Men bara som en begränsad kur, för de är de dagliga mat- & motionsvanorna som gör skillnad.

Bloggen Vårt röda hus har startat Smörblommeprojektet som handlar just om att göra små förändringar för att gå ner några överflödiga kilon och förbättra sin kondition. Självklart hänger jag på det!

Gå in här och läs om Smörblommeprojektet!
Bilden är lånad från Vårt röda hus.



























Varje vecka har jag tänkt att fokusera på en liten sak att förändrar eller fokusera på, för att på så vis förbättra min hälsa och kondition. Första steget blir att få in vardagsmotionen i mitt liv igen. Jag har under många år haft ett mål på att röra mig 16000 steg om dagen och det tänker jag återuppta. Det betyder att de dagar som jag tillbringar i bilen och på möten, får jag sätta av tid till promenader, power walking eller någon annan typ av rörelse, tidigt på morgonen eller på kvällen.

Kanske är även du sugen på att sätta på dig en stegräknare?

4 kommentarer:

  1. Sunda tankar stort lycka till : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Det är precis så här det ska gå till! För så enkelt är det att förändra...

    Lycka till, lilla Smörblomma!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vilken fin header du skapat! Härliga och fina bilder som man verkligen blir glad av.
    Lycka till med Smörblommeprojektet!
    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥