måndag 9 januari 2012

Total makeover!


Det är vad jag försöker ge min blogg! Jag håller på att försöka lära mig att göra en sk "header", dvs en snygg rubrik med bilder till min blogg. Jag har inte alls koll på hur Photoshop Elements fungerar, så det är inte så lätt... Så de närmaste månaderna kommer ni att se hur min blogg byter utseende titt som tätt. Tänk på då att jag bara försöker lära mig!

Idag gav jag mig in på att försöka få till ett collage igen i PSE och det går lite lättare, men tar fortfarande jättelång tid och jag får inte till resultatet precis som jag vill... Men skam den som ger sig!


Nu har jag städat ut julen och vill få in lite vår här hemma!















Jag har jättemycket hjälp av youtube där det finns många vänliga människor som är otroligt pedagogiska när de lär ut hur man använder PSE. Idag kollade jag in den här videon!

Har du något bra tips att dela med dig när det gäller bildredigering och bloggdesign?

Jag önskar alla mina bloggläsare en skön kväll!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att den headern du fått till nu är jättefin. Jag har nog inte så mycket tips att ge förutom att övning ger färdighet. Det är bara att sitta med det och traggla - till slut så lossnar det :)

    Jag önskar dig en fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken fin header du har gjort! Vackra färger och fina motiv. Man blir glad av den. :-)

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på nya året!

    Bloggdesign är inte alltid så lätt. Jag försöker ibland också och får till det men till nästa gång har jag glömt bort hur man gör igen. : ) Men jag har laddat ner PhotoScape och det är ett lätt program att fixa med bilder i.

    Ha en toppen kväll.
    Kram kia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥