onsdag 28 december 2011

När alkohol möter chili uppstår...

...kärlek!

Värme, styrka & smak allt i en flaska! Beställningsnr 96009


























Glögg är just nu min favoritdryck, om man bortser från latte förstås, som alltid är Nr 1! Årets Blossa årgångsglögg var en besvikelse. Jag trodde att det skulle bli en riktig favorit, då man blandat just glögg med en av kaffebönor.

Istället så blev Starkvinsglögg med smak av Peppar & Chili av märket Ripa, som blev min stora favorit denna jul. Denna glögg är fyllig och smakrik. Den har en alkoholhalt på 14,5% det i kombination av hetta från chili gör att den värmer gott. Och varm är just så man ska dricka denna dryck tycker jag. Pepparsmaken som kommer från kryddpeppar är framträdande, utan att vara dominant. Ja, detta är en riktig pärla tycker jag!


Älskar dessa espressomuggar som just nu får
vara glöggmuggar!



























Dessa är ett reaklipp jag gjorde för några år sedan.
More by Marcus Samuelsson



























Avnjut den gärna med en saffransbiscotti , julnötter eller varför inte en stekt dadel inlindad i bacon!


4 kommentarer:

  1. De där glöggmuggarna var bland de finaste jag sett. Nu måste jag googla runt och försöka få tag på dem ;)

    Kram f

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset... den ska inhandlas vid nästa besök. Jag som är en frusen person gillar varm glögg så det här borde vara nåt för mej!

    Välkommen som Smörblomma i Smörblommeprojektet! Så roligt att så många hänger på! Hoppas detta året blir bra för dej!

    Gott slut och Gott Nytt År!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Håller med, glögg är underbart. Blossa starkvinsglögg är min favorit. Men ditt tips verkar inte alls dumt, får vi nog testa någon gång.
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  4. Vad synd att du inte tyckte om årets glögg jag tyckte den var super god. Fast jag hade vispad grädde och lite kanel på har inte smakat den utan det.Tack för tipset av chili glöggen den kan nog passa mig.
    Oxfile Wellington går jätte bra att förbereda om du vill göra det till nyår.
    Önskar dig ett riktigt gott nytt år
    kram

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥