måndag 22 augusti 2011

Före & efter bilder...


...på min basilika!

För två år sen hade vår katt Lisa kattungar.  Här är en av dem!





















För tre veckor sen planterade jag om en "slaktad" köpebasilika. Sen dess har jag hunnit skörda den en gång och nu är det hög tid igen. Jag har som jag tidigare skrivit inga gröna fingrar, det är min man som står för det, men jag gillar att omges av växter.


Min krukbasilika från Coop...


























...plantan efter omplantering...

























...och tre veckor senare!

























Jag tänkte att dessa bilder skulle kunna ge hopp till andra som också saknar gröna fingrar. Det är ju inte så himla svårt att odla och man behöver inte vara så noga för resultatet blir bra ända!

5 kommentarer:

  1. Basilikan har jag missat att odla i år. Så bra att den tog sig så fint. Det är bra med tacksamma växter!

    Jag önskar dig en fortsatt fin kväll Madde!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Hallå!

    Den ser ut att trivas bra, basilikan.

    Det är ju så charmigt med gamla emaljskyltar. Kul att ni låtit dom vara kvar.
    Jag köpte en sådan till min sambo i födelsedagspresent. Med adressen på.

    Hoppas du får en fin dag! Vädret ser inte så roligt ut.. Grått och trist!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej! :)

    Åååå men se så fint det växer och kattunge är helt bedårande, vilken sötnos alltså!!!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  4. Vad är det som växer i krukorna runt kattungen på stolen? Avocado? Ser härligt ut!
    Basilika är en tacksam ört att dutta med. Vid skörd plockar jag av bladen hela, lägger dem i plastpåse och fryser dem inför vintern. Sen är det lätt att smula dem... inget hackande behövs!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥