torsdag 11 augusti 2011

Fluffig och snorig...


...vill jag ju inte vara!

Inte världens godaste smoothie, men att ta den i växthuset får den att smaka bättre!







































I början av året så bestämde jag mig för att ta tag i min hälsa. Jag hade redan i december börjat med ländskidåkning och tyckte att det var hur kul som helst, men jag var missnöjd med några kilon som satt lite fel... Så då drog jag igång en pulverfasta i 13 dagar och det gick fantastiskt bra! Dagen efter att jag var färdig åkte min mamma in på sjukhuset och en lång och jobbig tid var framför mig.

Under den här tiden, när mamma var sjuk, så blev det ingen träning och lite hur som helst med matvanorna. Efter det att hon gick bort så fortsatte jag i samma dåliga bana och la även till lite tröstätning...

Nu har jag i alla fall bestämt mig att det får vara slut på tröstätandet och andra dåliga matvanor! För att krympa magsäcken lite, det är ju så gott med mat och jag har ätit för stora portioner den sista tiden och för  att få bort sötsugen, så har jag återigen startat en pulverfasta och idag är det dag 6.


Jag äter varma soppor också, men det är smidigast med en shake...







































Den här gången blir det nog bara en vecka, eftersom att jag har blivit genomförkyld och känner mig ganska "risig". Jag ser även den här "kuren" som ett sätt att bryta dåliga matvanor och för att börja om från början. Nu har jag inte jättemånga kilon som jag vill bli av med, "bara" 6-7 kg eller för att vara mera konkret 1 - 1½ klädstorlek, men för mig känns det viktigt att nå dessa mål.

Så när "kuren" är över då blir det fräsch och nyttig mat i lagom stora portioner, men självklart även lite av "livets goda" på helgerna! Motionen och träningen är just nu begränsad till promenader och Powerwalks. Jag får ta ett steg i taget...

Ha en skön kväll där ute!

4 kommentarer:

  1. Åhh vlket inspirerande inlägg, just vad jag borde göra....hmm vet inte om jag har så bra karaktär. Bra kämpat. Kram JOhanna

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag hejjar på dig. Mitt mål denna sommaren var att träna och ändra lite på kosten, sitter med 8 kg som är helt onödiga.
    Tyvärr sprack det när mitt knä sa till igen. Och sommaren varit i ett haltande tillstånd mer eller mindre.
    Var ute och gick i förrgår sitter med träningsvärk men inte ont i knät. Hoppas hoppas hoppas.
    Vi får försöka peppa varandra :-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vilket bra inlägg. Jag skulle också börja träna denna sommaren. Har samlat på för mycket fet efter graviditeten men det blev inget av detta.
    Så duktig du är! Hoppas att jag också kommer igång efter att jag fått inspiration av dig.
    Kramkram
    Nelya

    SvaraRadera
  4. Hejja dig Madde!!! :)
    Jag borde också "börja om", framförallt för att få bort sockret som jag trappat upp ordentligt under semestern. Det är som ett gift.

    Hoppas att du har en härlig helg!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥