söndag 7 augusti 2011

Äntligen...

...växer djungelgurkorna!


Djungelgurkorna är väldigt dekorativa tycker jag!


















Under hela sommaren har våra djungelgurkor fått ämnen, som sedan ramlat av direkt. Jag har googlat på en lösning och det ända svaret jag funnit är att pollineringen inte har funkat. Men nu har vi helt plötsligt fått färdiga små djungelgurkor!

De växer en och en


























Djungelgurkorna är små 2-3 cm och har ett något hårdare skal än vanlig gurka. Gurkorna har en syrlig gurksmak och passar bra att ha i sallad.


Plantorna växer på liknande sätt som ärtor och vi har bundit upp våra


















Jag kan varmt rekommendera att odla djungelgurka om du vill ha en lite annorlunda grönsak!

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på underbart grönt! Jag blir glad när jag ser dem! Precis som när jag träffar dej o din goa familj! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Verkligen härliga bilder. De ser ut som supersmå vattenmeloner:) Jag har aldrig sett eller smakat på en sådan. Behöver man ha ett växthus för att odla djungelgurkor?
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  3. Ååå men hej!!!! =)

    Titta så rart, vad kul att kunna skörda. Grattis :)

    Kram Madde

    SvaraRadera
  4. Vilka roliga. Dom ska jag försöka komma ihåg till nästa år.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra gurkor! Rena prydnaderna på fruktfatet! ;)

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥