torsdag 18 augusti 2011

Vilken hetta!



En sorts gul Habanero


























Ja, ute är det kanske inte så hett, men våra chili har riktig hetta! I år köpte vi ett par färdiga plantor istället för att fröså och det funkade också bra.


Den här heter Chili Apache


























Förra året hade vi fem chiliplantor och det blev massor av chili. Jag passade på att torka den och sen har vi använt den hela året!

Jag kan verkligen rekommendera att så chili för den är både enkel och tålig och dessutom så mognar den snabbare än paprika.

Lycka till alla där ute ♥



5 kommentarer:

  1. Vilka fina och färgglada bilder! Går det att odla chili i krukor?

    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  2. Jag odlar allt som vi har i växthuset i kruker eller hinkar och det är jättebra och lätt skött!

    SvaraRadera
  3. Hej igen!

    Kul att du kikade in hos mig efter mitt besök..

    Ja, det känns mer än underbart att få äran att bli mamma. Det närmar sig med storm steg. Snart bara 6 veckor kvar :)

    Hoppas du får en fin helg! Vi hörs säkert igen.
    Jag lägger till dig på min lista.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tack för din rara kommentar! Jag blir så glad.

    Ha en härlig söndag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Odla chili har vi börjat att fundera på till våren blir det nog av

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥