söndag 4 september 2011

Vem tar min äpplen?!


Det har jag undrat varje gång jag stället ut äpplen för att förbipasserande ska kunna ta.


De sista jag har kvar av Tranparante Blanche



















Varje dag i över en månad har jag ställt ut äpplen på trottoaren till folk som går förbi. Det är mellan 5 - 10 kg och ändå så försvinner de varje dag! Det som är mystiskt är att vi aldrig ser någon som tar äpplen...

Tills dag! Då kom det en kvinna, nja, en tant förbi och tog fram en påse och plockade ihop ett par kilo. Hon så mig och frågade vad jag vill ha för detta. -Ingenting, svarade jag förstås och förklarade att vi bara blir glada om äpplena kommer till användning! Då sa hon att hon gärna kommer förbi med lite kantareller någon dag! Gissa om jag blev glad! Efter lite småprat fick hon även lite chili som vi just nu har mängder av och då tog hon fram en påse med kantareller från cykelkorgen och gav mig!

De är jättegoda till både paj och mos!



















Vilka härliga människor det finns!

2 kommentarer:

  1. Det var ju en trevlig pratstund som båda fick utbyte av:) Jag skulle behöva ställa ut en korg med äpplen jag med verkar vara en äppelår i år. Vi bor på landet, så alla har ju egna dock.
    Många pajer lär det blir eller så kan man frysa in i bitar till muffins och annat gott senare.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Men åh vad härligt :) Blir glad av ditt inlägg!
    Kram Emilia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥