onsdag 28 september 2011

Två tavlor i Grekland...

...har jag klätt med tyg.

Vi satte tavlorna ganska nära varandra



















Min mamma köpte tavelramar som hon skulle klä med tyg för att ha i sitt hus här nere i Grekland. Hon hittade aldrig något tyg som hon gillade... Det känns bra att slutföra saker som min mamma på börjat, så nu var det dags för mig och hennes sambo att slutföra det projektet! Tänk att jag skulle få lov att åka ända till Grekland för att ta mig tid att pyssla lite...


IKEA öppnade i Athen för några år sen...























Jag hittade ett tyg i Sverige som jag gillade och tog med mig ner till Grekland. Så idag har vi fixat till ramarna. Först la jag ut ramarna på tyget för att få en uppfattning om hur det skulle se ut som en tavla. Sen tog jag mätte jag ut tyget, ramarna var 50x50 cm och jag klippte till tyg som var 65x65 cm med motivet centrerat. Jag klippte till tyget och sen var det bara att ta fram häftpistolen och sätta fast tyget på baksidan av ramarna.


Rött är en favoritfärg och jag föll pladask för tyget!


















Vips så hade vi två nya tavlor i huset som både ger färg åt de vita väggarna och absorberar lite av ljudet i huset, som har väggar, golv & tak av betong och sten.

Mamma, de här tavlorna är till dig ♥

3 kommentarer:

  1. Tycker tyget var väldigt passande till rummet och det var även fina färger!
    Jag har inte testat, men det verkar enkelt att förändra med enkla medel.
    Ha det bra!

    Kram Helena

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥