söndag 18 september 2011

Dagarna går så fort, så fort...


...och vips så har det gått ännu en vecka!

Jag är inne i en period när det är mycket både på jobbet och privat. På jobbet är det såå roligt, men det innebär jobb med övernattningar och jobb både på helger & kvällar. Blir lite jobbigt i längden, för det finns ju så mycket som jag vill göra på fritiden också...

Här hemma går mesta delen av tiden åt till att städa, laga mat, hjälpa barn med läxor och andra måsten... Johan håller på med en fönster renovering och det tar verkligen tid. Vi skulle ha tagit itu med det för länge sen, men eftersom det inte är världens roligaste arbetssyssla så har vi låtit det vänta... Vi har gjort en ganska traditionell uppdelning av sysslor, han fixar med fönstren och jag ser till att det vardagliga blir gjort.

Ett ny renoverat fönster!






















Det här innebär ju också att jag sällan hinner blogga, fast jag vill! Kameran används just nu högst ett par gånger i veckan och det kan gå många dagar innan jag ens öppnar min privat dator... Jag börjar känna det som att jag har fastnat lite i måsten hela tiden.

Men om några dagar åker jag till Grekland igen och med mig har jag äldsta sonen, som är 14 år och yngsta som blir 7 år i slutat av året! Jag tror att det blir bra med ett avbrott från vardagslivet, just nu när det är så hektiskt. Precis som förra gången jag åkte till Grekland, så är det med blandade känslor. Återigen så känns det svårt att åka dit nu när inte mamma finns. Paradoxalt nog så finns hon ju där mer än någonsin nu, i form av minnen, tankar och känslor...

När jag sen kommer hem ska jag se till att jag hinner med att göra "Maddesaker" också. Sånt som jag tycker är kul och som ger mig energi. Det är bland annat jättelänge sen jag pysslade, jag vill höststyla här hemma och även träna lite mer än jag unnar mig just nu.

Det blev ett lite konstigt blogginlägg som jag tänkte avsluta med en fråga till dig! Jag tycker verkligen om att blogga, men det blir mer och mer sporadiskt. Min tanke har aldrig varit att jag ska blogga varje dag, men ett par, tre gånger i veckan var min intension...

Hur sällan får man blogga egentligen?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att man får blogga precis hur sällan man vill. Det beror ju också förstås i vilket syfte du bloggar. Gör du det för din egen skull så spelar det ju ingen roll. Man måste prioritera det i livet man tycker är viktigast och tyvärr så räcker inte tiden till allt.

    Jag önskar dig en härlig semester i Grekland!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Håller med Sofia, blogga när du får tid och lust.
    Jag kolla in din blogg nästan varje dag för att se om du uppdaterat.
    Vet själv hur de är med att få tid och ork till bloggen.

    Ha en super resa nu om vi inte hinner ses innan.
    Isak pratade massor om den idag när vi gick hem. Han längtar som bara den märkte jag :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Bloggandet beror på tid, lust och behov. Det ska kännas bra och att man trivs med det.
    Jag är fast och bloggar varje dag. Det betyder inte att jag har nya inlägg varje dag. Det har jag släppt på annars skulle jag bli väldigt stressad. Jag har funnit min grej och det har inneburit att jag har blivit oerhört kreativ och fått mycket annorlunda saker gjorda här hemma!

    Trevlig resa önskar jag dig!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥