söndag 15 april 2012

Så här får du spagettiarmar!


Ännu en månad i träningens tecken har gått & det känns riktigt bra! För någon vecka sedan invigde jag mina nya gåstavar, BungyPump. Det är träningsstavar som har ett inbyggt motstånd med hjälp av en fjäder. Jag har den enklare varianten med 4 kg motstånd, men det finns även stavar med 6 kg. En kollega till mig sa att man orkar inte gå så himla långt första gångerna med dem, men jag bara skrattade och sa att 6-7 km kan ju i alla fall inte vara så jobbigt. Men, jo, det blev drygt 4 km och sen var armarna som spagetti! Och dagen efter värkte de som bara den... Så vill du lägga till lite mera träning under dina Power Walks så kan jag rekommendera BungyPump!


Bilden är lånad från BungyPumps hemsida.



















Vågen har gjort glädjeskutt och nu har jag tappat totalt 5 kg sedan årsskiften! Nu kan jag se resultatet av kontinuerlig och varierande träning. Jag försöker hinna med 3 löppass i veckan, ett par gånger med BungyPumpstavarna och så lite Power Walks. Till det så gör jag några styrkeövningar hemma med bla pilatesbollen. Mina matvanor blir sakta bättre, men jag äter både godis, fikabröd och goda desserter, men inte hela tiden. Saken är ju den att jag tycker att god mat är lite av livets guldkant, så jag har bestämt mig för att göra den här hälsoresan med hjälp av vardagsmotion och träning!


Förutom att vågen sakta rör sig neråt och att mina kläder som tidigare spännande nu hänger löst, så har konditionen blivit mycket bättre. Häromdagen så joggade jag 5 km på 28,30 och för mig är det rekordfart! Kanske berodde det på att jag lyckats klämma ner mig i mina första par löpartights någonsin... Jag har på drygt 4 månader förvandlats från en soffpotatis till en en glad motionär, som ibland faktiskt längtar efter att få ge mig ut i och springa eller ta en snabb Power Walk.

Funderar du att ge dig ut i spåret, tveka inte!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du ser resultat. Har bara sett BungyPump stavar på reklam men inte sett de i verkligheten.

    SvaraRadera
  2. Heja heja Madde vad du är duktig : ) kram Sofia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥