lördag 7 april 2012

Lite tid för eftertanke...


Nu är vi halvvägs in i påsken & hittills har vi haft en lugn och skön påsk. Det har funnits tid till både träning & småplockande här hemma, men också för eftertanke.


Köpte de här fina hönorna i Borlänge



















Det är den andra påsken som inte min mamma är i liv och den första som vi som familj firar helt ensamma. Ja, inte ens alla i familjen är hemma eftersom Johan, min man är bortrest. Det känns konstigt, men samtidigt så är det nog bra att få lite tid att tänka och känna efter. Förra året var det ju så tätt inpå hennes dödsfall och den tillbringade vi hemma hos min mormor. Så det känns lite tomt att vara hemma utan både Johan och min mormor...

Den här har Isak gjort i skolan i år!


























Lite påskpyssel som grabbarna gjort genom åren!



















Dessa hönor sydde jag för många år sen



















Saknaden efter mamma är fortfarande stor, men den gör inte riktigt lika ont längre. Jag tänker på de fina stunder och upplevelser vi har haft tillsammans och är tacksam för det. Jag är lyckligt lottad som har en fin familj, stor släkt och många vänner.


Fick detta fina blomsterarrangemang fick jag idag av mina svärföräldrar
























Med dessa ord vill jag önska er alla där ute en riktig

Glad Påsk!

1 kommentar:

  1. Eftertanke är bra och viktigt och jag kan tänka mig att saknaden av din mamma är stor. Jag får en knuta i magen bara av vetskapen av att jag en dag inte har kvar min.'Jag har startat en egen blogg nu och går under namnet Hemma på Ekbacken istället för min svägerska och jag. Hoppas att du även vill titta in hos mig där framöver.

    Kram Linda

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥