torsdag 5 april 2012

Från längdskidor till utför!

 Den här veckan har jag och mina tre grabbar passat på att ha en miniminisemester. Vi åkte för första gången till en skidanläggning, Romme Alpin. Jag har två gånger tidigare provat det här med utförsåkning, Kungsberget 1982 och Storstenshöjden 1992, utan direkt framgång... Jag ser det som ett led i Min väg till hälsa, att hitta roliga vintersporter, så det var dags att testa!


Glömde kameran, men använde kameran i min
nya iPad!



























Romme i böjran av april, visade sig vara helt perfekt för oss! Det var minimalt med folk, så vi hade både backar och lifter för oss själva. Min stora kille, Adam 15 år, har åkt ett 10-tal gånger har sedan en dryg månad ett par egna skidor. Erik 11 år, provade på att åka ner för en gång med skolan för en månad sedan, medan Isak 7 år, aldrig åkt utför!


Det var här det hela började!


























Efter rullbandet fick vi ta knappliften lite längre upp i backen!




















För att sedan ta sittliften upp till toppen!

























Så jag och småkillarna bokade en skidlärare som hjälpte oss på traven. Vi började på rullbandet i minibarnbacken och slutade högst upp på toppen, allt inom 1,5 timme. Kan bara konstatera att det var värt varenda krona att ta en skidlektion! Vi tog även dagen efter och då var även Adam med och fick fin slipa sin åkning.


Bråttom till liften har de stora killarna




















Isak bromsar in när efter ha kommit i full fart





















Adam trivdes i backen





















Romme Alpin SkiLlodge var jättefint & gav den där riktiga fjällkänslan!




















Så om du ska prova på att åka utför, testa Romme Alpin ett par vardagar i April! Det bjöds på fin fina backar & allt fanns på plats tom god Kaffe latte!

4 kommentarer:

  1. Vilka mysiga bilder ser underbart ut : ) Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig resa ni gjorde tillsammans! Du har kommit igång rejält med ditt motionerande... som ger resultat! Duktig smörblomma!

    Påskkram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Wow du prova! Vad kul. Jag ska nog göra det nästa år. : ) jag stod på slalom skidor 1990, sportlovet 1:a gången klassresa i maj sista gången. 1998 prova jag snowboard för första/ sista gången i Romme. Så det är ett tag sen!!

    Ha det toppen!
    Glad påsk.

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig mini semester.
    Ha en skön påsk

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥