onsdag 7 mars 2012

Dags att byta längdskidorna mot...

ett par joggingskor!

Nu har jag hållit motionerat i drygt två månader och det har blivit en helt naturlig del av min vardag och det känns härligt! Jag har varit i Mora några dagar och jobbat med Vasaloppet. Dessutom så hann jag åka ett par turer också i ett helt underbart vårvinter väder. Den ena gick mellan Oxberg och hökberg och var sträcka 4 på Stafettvasan och den andra var Blåbärsloppet som går mellan Eldris och Mora. Båda sträckorna var 9 km och alldeles lagom för mig tycker jag!



Eldris var så vackert i vårvinter solen!


















Innan starten för Blåbärsloppet träffade jag kransmasen, Erik Smedhs





















Om jag har tur så blir det en sista skidtur upp i Ånnaboda för mig imorgon och sen är nog skidsäsongen över för den här gången. Det innebär att jag måste hitta på någon motionsform som kan ersätta skidåkningen för att inte falla tillbaka till mina gamla vanor.

Så idag snörade jag på mig joggingskorna och tog mig ut i spåret! Till min förvåning orkade jag jogga hela spåret, 3 km och detta utan att vara särskilt trött. Vilken härlig känsla det var! Jag kan konstatera att mitt hasande runt i spåret faktiskt har förbättrat min kondition avsevärt.

På vågen har det inte hänt några stordåd, men nu har jag gått ner totalt 2 kg och det får jag känna mig nöjd med, eftersom jag fortfarande äter och njuter av det goda...

Mitt tips till er som siktar mot en bättre hälsa är att kämpa på med motion och träning, det tar någon månad eller två tills det känns riktigt bra!

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder : ) Ja visst blir man träningsbiten : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder. Och Grattis till dina - kilo. Nu kom det en massa snö här i natt så det får väl bli broddar på joggingskorna igen då :)
    Ha en riktigt go dag från Maria

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Visst är det skönt när flåset faktiskt finns. :)
    Ja, ut och åk med er. Jag ska nog prova slalom nästa år. Åkte det på ett sportlov och en klassresa för 20 år sen. Få se om jag kommer ihåg något? I Näsfjället där vi var så är det perfekt att lära sig. Inte mycket folk, inga liftköer, ingen risk att bli överkörd av nån fartdåre eller att jag kör över någon. Föstår inte riktigt hur de får det att gå runt men skönt är det när det är så lungt!

    Ha en toppen fredag!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥