söndag 11 mars 2012

En egen kryddgård...

...kan man just nu skaffa sig på IKEA.

Både enkel & billig lösning = IKEA


























Igår gjorde jag en blixt visit på IKEA för att titta på bäddsova åt vår mellankille. Vi kom inte hem med någon soffa, men vi hittade lättsådda örtkryddor med planteringsburk och allt. Så idag har jag och lillkillen planterat, timjan, korianer och basilika. Så nu har vi en lite kryddträdgård i hallfönstret. När det blir varmare ute, så får de kanske flytta in i växthuset.


Isak tyckte att det var jätte kul att se hur jorden "växte" när
vi tillsatte vatten i bägaren!



























Vi har även fått ner lite chili-, gurk- & tomatfrön, bättre sent än aldrig... Även några vår planteringar utomhus förgyller numera vår entré och i växthuset har jag ställt björk och videris. Den här helgen har gått lite i planteringarnas tecken.

Har du kommit igång med några vårplanteringar?

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag hade tiden för min trädgård. Detta år blir det mer av annat:)
    Gulligt av dig att skriva att du sakar min blogg. Jag har inte prioriterat den, men kommer förhoppningsvis att skriva när det händer något intessant på min hemsida.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, ska genast till ikea imorgon. Nej, jag har inte kommit så lång med vårplanteringar, bara omplanterade pelargoner än så länge.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥