söndag 18 mars 2012

Jag vann en surdeg!


Ja, det är faktiskt sant. Jag vann en hel kasse med brödbaksgrejer & recept och i den fanns även en surdeg. Kassen kommer från Bra Mat Hemma och är en nyhet i deras sortiment. När vi köpte vårt kök för 1,5 år sedan så fick vi även med en månads abonnemang av en matkasse från Bra Mat Hemma. Sedan dess har vi haft en matkasse varannan vecka, så när som, några små uppehåll.

Nu är det bara dags att börja baka matbröd, för jag är lycklig ägare till en
surdeg!





















Jag tycker att det är jätteroligt att laga mat och att skapa nya rätter och recept. Så det här med att få en matkasse hemlevererad med recept och allt trodde jag inte skulle vara min grej. Men ack vad jag hade fel. Jag tycker verkligen att det är toppen! Varannan vecka så behöver vi varken funderar på att handla middagar eller vad vi ska laga. Allt är redan bestämt och vem som helst i familjen kan enkelt ta tag i matlagningen.

Bra Mat Hemma har flera olika matkassar att välja mellan och kassarna finns för 2, 4 eller 6 portioner. Det är rejäla portioner, så trots att vi har en tonåring som äter för två, så räcker det till ett par matlådor.


Allt det här hittade jag i kassen, samt recept till 4 brödbak!


















Så bor du i Örebro eller Värmland, så tycker jag att du ska prova deras matkasse.  Du hittar deras hemsida här

Jag återkommer med rapportering från mina brödbak längre fram!

4 kommentarer:

  1. Vilken härligt vinst tjejen kul att höra från dig : ) Hoppas att ni har det bra skönt med vår : ) Ser fram emot bilder och recept från ditt brödbak : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken kanonvinst! Grattis! Jag älskar att baka och förstår att du blev jätteglad. Hoppas att det blir många spännande bröd :)

    Jag önskar dig en härlig dag Madde!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Kul att vinna!!
    Vi har haft ica´s matkasse för att få lite ny inspiration och nu har vi ett litet uppehåll för att hinna prova de nya recepten.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten. Ja mellan varven kan det vara skönt att få hem en matkasse jag har Linasmatkasse i bland men inte provat den du har kanske ska göra det. Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥