onsdag 16 november 2011

Mitt allra bästa London tips!

Efter jag fallit handlöst för ett schack som kostad en förmögenhet så hamnade vi på julavdelningen, där vi gick runt och njöt av alla fina och roliga juldekorationer. Vi köpte lite konstgjord snö! Dessutom så kunde jag inte låta bli att köpa ett strössel i form av små pepparkaksgubbar!


Även byggnaden är imponerande


















När vi sen skulle gå till nästa avdelning, passerade vi Glassbaren, med stort G. Passera är fel ord, vi hamnade på glassbaren.

Italiensk yoghurt-, citron och skogsbärs-
glass!



























Där beställde vi den allra godaste av glassar. En dröm av italienskglass, färska bär och frukter, nygräddade rån, mjukglass och en underbar hallonsås! Den var helt underbar och gigantiskt stor, så stor att Erik och jag delade på en och nätt och jämt orkade äta upp den! Denna fantastiska glass gav sådan mersmak att vi faktiskt åkte tillbaka sista dagen bara för att äta glass...

Så mitt allra bästa London tips:

Åk till Harrods och ät en underbar glass i glassbaren!

5 kommentarer:

  1. Så underbart! Att få gå på Harrods inför jul är något jag måste uppleva någon gång i livet. Jag förstår att ni inte bara "passerade" glassbaren. Det ser mycket smaskigt ut. Om jag någon gång kommer dit så ska jag lyda ditt råd om att ta en glass :)

    Jag önskar dig en fortsatt härlig kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Åh, så bra ni haft i London! Glassen ser helt makalös ut för att inte tala om schackspelet! Tack för hotelltipset, kan vara bra att veta, om, utifall att...
    Du undrade var jag hittar mina billiga tyger... jo, i Linde har vi Fyndhuset där de har mycket tyger, bl a ett helt bord med 25-kronorstyger. I varierande kvalitet förstås men ibland kan man göra fantastiska fynd. Då lagrar jag för kommande behov:) Sen har de allt annat mellan himmel och jord också, garn tex.

    Ha det gott i höstsolen!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Fast jag har varit i London ett flertal gånger har jag aldrig varit på Harrods. Eftersom jag älskar både London och glass så mååååste jag ju dit nästa gång :D

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj vilken glass, förstår att det gott och väl räckte att dela på en glass... :-)

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥