lördag 5 november 2011

Har varit i London den här veckan!


Klassiskt engelskt Hotell!






















Idag tänkte jag dela med mig av några Londontips!

Jag har nyss varit i London med vår 11-åring. Det var en fantastisk resa som varade i 4 dagar. Som så många andra svenskar så bokade jag ett litet hotell i Bayswater. Jag gjorde det via nätet och det såg fint ut, men man vet ju att en snygg beskrivning på nätet inte behöver vara någon garanti för att det stämmer i verkligheten. Så jag förvarnade Erik om att det skulle vara trångt, kallt, skitigt och allmänt sunkigt utifall att beskrivningen inte skulle stämma.

Så här hittar du dit!













Det visade sig att The Cleveland Hotel var ett jättemysigt, rent och fräsch hotell! Personalen var supertrevlig och det var verkligen en positiv överraskning. Absolut det finaste och trevligaste stället jag har bott på hittills! Vi betalade strax under 100 pund per natt för ett dubbelrum när vi bokade med Mr Jet och det var inte det billigaste alternativet, men helt ok tycker jag. Jag kan varmt rekommendera The Cleveland Hotel om du ska till London och kan bo lite utanför centrum.

Hotellet ligger dessutom nära Paddington Station och därifrån går Heathrow express som tar knappt 20 minuter till Heathrow. När vi flög till London landade vi på London City Airport och det var toppen! Nära med tunnelbana och en liten enkel flygplats. Vi köpte direkt ett en dagskort på tunnelbanan för £7,30 (£3 för Erik), som gällde både från flygplatsen och sen resten av dagen.

Hem flög vi via Heathrow, som är stor och lyxig. Vi hade checkat in via nätet och här funkade det fin fint att lämna sin väska direkt, utan köer. På både Arlanda och Athens flygplats är det ju lite si och så med det där med "bagage drop-off", då man får köa väldigt länge trots att man checkat in...

Innan resan köpte jag bästa kartan över London. Jag tycker att det är hopplöst när man behöver upp och ner med en karta hela tiden, som skall vikas ihop för att den inte ska bli skrynklig. Nu hittade jag en karta i nåt slags plastattyg material som man inte behövde vika alls! Bara att knöla ner i handväskan. Kan faktiskt inte bli bättre! Kartan finns över en mängd olika städer. Jag köpte min på Akademibokhandeln.


Som en helt vanlig karta ser den ut...
















...men det är bara att knövla ner den i handväskan när man är färdig!



















Om du har möjlighet, gör ett besök i London!

5 kommentarer:

  1. Har varit i London fyra gånger och har inte lyckats hitta något fräscht hotell. Låter som ni har gjort det. London är en fantastisk stad med så mycket att se och göra.
    Man kommer väldigt gärna tillbaka då och då!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig varit i London men planerar absolut åka dit någon gång. Det är alltid svårt att hitta ett bra hotell. Tack för tipset.
    Undrar om det kommer flera bilder från London besök :) Så spännande.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  3. Härligt att resa London var jag senast när jag var 5år. Skulle gärna åka dit tack för tipsen

    SvaraRadera
  4. Låter osm om ni har haft en toppen resan. Jag vill oxå våga vara mer som du. Skulle ALDRIG våga åka iväg med bara ett barn så där.
    Kram

    SvaraRadera
  5. kul att följa er på resan ni gjorde till london.

    kramar

    mormor & marita

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥