söndag 16 januari 2011

Nu är julen i vårt hus slut!


Nu har jag städat ut julen och det känns lika bra som det gör att ta fram den i december! Vi har massor med handmålade tomtar som min mamma målat. Barnen får en varje år var, så det är många tomtar att slå in i silkespapper.

 
2010 års tomtar som mammat målat till barnen!


Erik valde stora tomtar i år!


 











När allt var färdigpackat och upplagt på vinden så avslutade vi med att krascha årets fina pepparkakashuset. Grabbarna åt pepparkakshus så stod härliga till. Själv är inte dammiga pepparkakshus min favorit, men det de fick en riktig lyxfika.



Årets upplaga fick en fin utbyggnad!
 
Lite som julafton igen!

Såå fint tycker jag!
  
Johan design :)

Nu när julen och alla tomtar har lämnat huset, så är jag sugen på att piffa till vardagsrummet, men inom ett par månader så är vi förhoppningsvis på gång med en totalrenovering av vardagsrummet. Så det känns lite avslaget att göra något där just nu. Det får bli piff någon annanstans i huset istället! Får väl se om jag får några idéer under veckan...

1 kommentar:

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥