torsdag 13 januari 2011

Att få till en rubrik var inte lätt!

Äntligen har jag fått loss lite tid att fixa med bloggen. Jag tycker att det är så himla kul med färg, form, layout och sånt. Men det är svårare än jag trodde att få till layouten som jag vill på min blogg.

Jag är ju en komplett nybörjare på området och inser att man inte lär sig det här på en kvart. Bara att få till rubriken med undertext i det typsnitt jag vill har tagit hela kvällen, eftersom jag inte kunde välja just det typsnittet i standardmallen. Min hemmasnickrade lösning blev att göra rubrik och undertext i Word, klistra in det i Paint och sen spara som bildformat... Näe, det var inte proffsigt! Jag skulle vilja ha ett program som man kan använda lite enkelt istället, men jag vet inte vilket man ska ha eller om det ens finns ett sånt program.

Nu har jag i alla fall fått till en rubrik som jag är skapligt nöjd med, så nu får det var bra för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥