söndag 27 maj 2012

Morsdag blandar glädje och saknad!


Idag har känslorna svallat som på värsta tonåring. Mina tankar har vandrat till mamma många gånger under dagen och jag har känt både stor sorg och saknad. Konstigt att vissa dagar kan röra om så i ens inre. Jag är evigt tacksam att jag har min älskade mormor i livet. Hon ger mig stöd och glädje i tillvaron trots att vi bor nästa 20 mil ifrån varandra. Jag sänder massor av kärleksfulla tankar till både min mamma och till min mormor!


Mamma älskade precis som jag liljekonvaljer!





















Men precis som mamma är jag allergisk mot dem, så de får stå på uteplatsen!




















Mina barn har uppvaktat mig idag och det var nog, Erik, mellan killen som varit uppmärksam på vad jag gått och suktat efter. Jag fick nämligen Systrarna Eisenmans bok Mingelmat! Det är en helt fantastisk matbibel fylld med alla tänkbara smårätter. Förutom mängder av inspirerande recept, så är boken också fylld med underbara bilder.


Den fick titeln "Årets Bästa Kokbok" 2011




















Både underbara recept & bilder!


















Nu ser jag framemot att få tillfälle att duka upp en riktig
buffé med hemlagade smårätter!

2 kommentarer:

  1. Många kramar till dig idag förstår att sorgen blir extremt påtaglig av att det är morsdag. Grattis själv på morsdag och vilken fin bok du fick : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Inte så konstigt att sorgen efter en förlorad mamma blir extra tydlig en dag som mors dag. Kram på dig! Vackra blommor och vilken härlig bok!

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥