fredag 18 maj 2012

Föll för smicker när jag skulle...

...handla nya löparskor!


Skönt att slappa lite efter en runda!


















Mitt liv går i 190 just nu & jag hinner inte riktigt med allt jag vill. Bloggen är en sån sak som jag vill ägna mig åt, men som jag inte riktigt har hunnit med... Det har varit och är mycket jobb just nu och då krymper tiden för familj & fritid. Dessutom så fick en av grabbarna opereras akut för brusten blindtarm för ett par veckor sedan.

Träningen har haft högsta priorietet när det gäller min egna fritid. När jag började min löpträning för ca 2 månader sedan gjorde jag det i ett par gamla gympaskor som hade si så där 10 år på nacken och inte alls var utformade för löpning. Fötterna värkte och jag gick iväg och fick formgjutna ilägg, som funkade hur bra som helst. Mina grabbar har klagat på min löpteknik och jag har försökt att anpassa den så att jag "rullar" på foten istället för att spring runt på tå som jag gör. Det har resulterat i att jag har ont både i ena vristen och knät...

Så nu var det då dags att köpa nya skor, för att se om problemet skulle avhjälpas. Jag bestämde mig för att gå iväg till en "riktigt" löparbutik där man får hjälp att prova ut ett par som verkligen passar såväl fötter, som löpteknik.

Jag våndades lite när jag stod där på löpbandet (som jag aldrig har springit på tidigare) för att jogga och dessutom bli filmad! "Åh du springer på tå!" säger killen som hjälpte mig. Jag nickade och tittade ner och skämdes. "Jag försöker att träna på att "rulla" på foten istället, men det går inte så bra...", svarade jag. "Nej, gör inte det:", sa han. "Du ska springa på det sättet som passar dig och det finns faktiskt flera fördelar att springa som du gör", fortsätter han. Jag blev både glad och smickrad och när han senare lät sin kollega titta på mitt löpsteg, då var jag såld! Naturligtvis slutade det med att jag gick därifrån med ett par svindyra skor med ett namn som jag nätt och jämt kan uttal.



De är inte precis diskreta i sin färgsättning, men det får jag leva med...







































Lite ångesttyngd gick jag hem för att testa skorna. Hur kunde jag gå på den lätta och köpa löparskor som kostar som en flygbiljett till Grekland?

Som tur är är de otroligt sköna att springa i...

4 kommentarer:

  1. Där ser man att smicker ger resultat... hihi! Nej, jag skojar bara. Du är säkert värd dom dyra BRA skorna efter att ha slitit i dom gamla tioåringarna! Nu blir det ännu roligare att springa...

    Ha en skön fortsättning på helgen och baka lite tekakor till barnen:)
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Bästa löparskorna! Du kommer älska dem! Saucony har alltid gjort bra skor. Även om de är dyra är det värda sitt pris! Grattis till ett bra köp!!

    SvaraRadera
  3. Goa hälsningar till dig från mig denna fina dag. Kram Maria ♥

    SvaraRadera
  4. Bra skor att jogga i är himmelriket om man jämför med vanliga jumpaskor. Bra investering. Jag tycker om sportaffären Löpex när jag ska handla joggingskor/kläder
    Ha en bra vecka
    Hoppas sonen mår bra nu

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥