lördag 19 maj 2012

Återvinning funkar...


...jättebra i trädgården!

Den här penseén får förgylla trappan ett tag framöver!























Förmiddagen idag tillbringade jag ute och i växthuset. Min man Johan passade på att måla om en smultronkruka i teracotta med lite husgrundsfärg som hade stod i garaget för några dagar sedan. Smultronplantorna som han planterade har övervintrat i hallonhäcken och ser jätte fina ut.


Jag gillar den gråsvarta färgen som Johan målade den i!


























Jag passade på att ta bort de överblommade vårlökarna i krukorna, för att plantera lite nytt inför sommaren. Penseérna tycker jag att det är förtidigt att ta bort, så de återanvände jag i några nya planteringar.




Sticklingarna som Johan satte tidigare i år har växt till sig fint!



När man tittar i vår rabatt så tror man att man är i Holland!




















Sen blev det soffläge resten av dagen, då jag lyckats dra på mig en tråkig förkylning. Så nu ska jag försöka vila mig i form!

2 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga trädgårdsbilder. Smultronkrukan blev ju jättefint - snart lyser de röda bären där :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vad fin krukan blev! Gillar färgen!

    Klart du är värd nya löparskor!! Det är en bra investering och billigare än ett gymkort. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥